Durant l'itinerari hem relaitzat diferents experiments, vam començar en relacionant cada olor amb un producte o una matèria. Sense veure-ho havien d'endevinar que era i de quin color podia ser.
Després van realitzar l'experiment “El globus dins l’ampolla”
Per poder entendre millor la presència de l’aire al nostre entorn,
l’alumnat de 3r de Primària van fer l’experiment “El globus dins de
l’ampolla”. A partir de posar un globus dins una ampolla de tal forma que
la boca d’aquest quedés enganxada a la boca de l’ampolla, van intentar inflar
el globus, però va ser impossible fer-ho. Entre tots els alumnes de la classe
es va pensar per què no s’inflava. Gràcies a tot el que prèviament ja coneixien
de l’aire van poder arribar a unes hipòtesis inicials. Molts dels alumnes es
van aventurar a dir que l’aire de l’interior de l’ampolla, que ocupava un
espai, no deixava que el globus s’inflés. Per tal de veure si la hipòtesi era
correcta vam fer un forat al cul de l’ampolla amb un punxó i es va intentar
inflar el globus. Aquesta vegada si que ho van poder fer!
I finalment l'experiment “El globus màgic”
Els alumnes de 3r de Primària van realitzar un experiment molt sorprenent
que els hi va ensenyar nous aspectes de l’aire. A l’experiment “El globus
màgic” els alumnes en equips de treball van barrejar bicarbonat i vinagre a una
ampolla. Un cop feta la barreja, de forma molt ràpida van haver de posar un
globus a la boca de l’ampolla i van poder observar com aquest s’inflava. Un cop
fet l’experiment, els alumnes van haver de donar resposta al que acabaven de
veure i, van arribar a la conclusió, que l’aire també es pot crear a partir de
les reaccions químiques.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada