Experimentem

Durant l'itinerari hem relaitzat diferents experiments, vam començar en relacionant cada olor amb un producte o una matèria. Sense veure-ho havien d'endevinar que era i de quin color podia ser.

L'olfacte el sentit oblidat 3r

Després van realitzar l'experiment “El globus dins l’ampolla”
Per poder entendre millor la presència de l’aire al nostre entorn, l’alumnat de 3r de Primària van fer l’experiment “El globus dins de l’ampolla”.  A partir de posar un globus dins una ampolla de tal forma que la boca d’aquest quedés enganxada a la boca de l’ampolla, van intentar inflar el globus, però va ser impossible fer-ho. Entre tots els alumnes de la classe es va pensar per què no s’inflava. Gràcies a tot el que prèviament ja coneixien de l’aire van poder arribar a unes hipòtesis inicials. Molts dels alumnes es van aventurar a dir que l’aire de l’interior de l’ampolla, que ocupava un espai, no deixava que el globus s’inflés. Per tal de veure si la hipòtesi era correcta vam fer un forat al cul de l’ampolla amb un punxó i es va intentar inflar el globus. Aquesta vegada si que ho van poder fer!

Globus dins l'ampolla3r

I finalment l'experiment “El globus màgic”

Els alumnes de 3r de Primària van realitzar un experiment molt sorprenent que els hi va ensenyar nous aspectes de l’aire. A l’experiment “El globus màgic” els alumnes en equips de treball van barrejar bicarbonat i vinagre a una ampolla. Un cop feta la barreja, de forma molt ràpida van haver de posar un globus a la boca de l’ampolla i van poder observar com aquest s’inflava. Un cop fet l’experiment, els alumnes van haver de donar resposta al que acabaven de veure i, van arribar a la conclusió, que l’aire també es pot crear a partir de les reaccions químiques. 

El globus màgic 3r

Comentaris